Klubmodul henter siden
Bliv official i TST Svømning
Anders Røjkjær Pedersen

08.05.2013
Kunne du tænke dig at blive official?
I TST Svømning er vi nu stille og roligt i gang med at opbyggede en solid gruppe af frivillige officials. Derfor har vi brug for engagerede forældre til at give en hjælpende hånd til stævner. Uden officials kan TST Svømnings talent- & konkurrencesvømmere oftere og oftere ikke deltage i stævner, da flere og flere stævnet forlanger at vi som deltagende klub stiller med officials. Og for at kunne opretholde et højt niveau, og kunne deltage i mange stævner, både hjemme og udenbys behøver klubben derfor en hjælpende hånd.
Så hvorfor ikke blive officials, da du derved er med til stævnerne på en aktiv måde, og samtidig får du mulighed for at se dit barn svømme, samt hjælpe de øvrige svømmere til en god oplevelse
.
Hvordan bliver jeg officials?
Uddannelsen som official, begynder med tidtageruddannelse, og efterhånden som du selv har lyst, kan du komme på flere kurser som: Bane- og vendedommer, speaker, sekretariat, ledende tidtager/ledende måldommer, starter og overdommer. Kurserne varer som regel kun en dag. Det er også helt ok at fortsætte med at være tidtager og ikke tage dommerkurserne.
Hvis du har lyst til at blive tidtager, så henvend dig til Thomas Duun eller Anders Røjkjær Pedersen (se kontaktoplysningerne nederst). Der arrangeres løbende kurser, så kunne det have din interesse så send en mail, eller skriv et indlæg i dette indlæg.
Hvad kan du forvente?
Vi forventer ikke, at vores officials hjælper ved alle de stævner, deres børn deltager i. Som altid - jo flere vi er, jo mindre er arbejdsbyrden til hver.
Flere af vores talent- & konkurrencesvømmere har givet udtryk for, at de også meget gerne vil prøve at svømme et stævne, som vi i TST Svømning selv har afviklet. Men for at vi i TST Svømning kan afvikle et stævne, eller deltage i de lidt større og sjovere stævner, er det selvfølgelig en forudsætning at der er forældre der melder sig som hjælpere og officials, ellers kan vi ikke afvikle stævner og heller ikke deltage i andre stævner, da der oftere og oftere er en forpligtelse for TST Svømning om at stille med et vist antal officials, også selvom vi ikke selv afholder stævnet.
Til hvert stævne bruges der ca. 15-30 officials.

Læs mere om det at blive official her: http://www.svoem.org/Kurser/
.
Hvis du/I har lyst til at hjælpe som officials ved stævner så henvend dig til:
Thomas Duun
Mobil: 29 74 05 35 / Mail: svoem.tilmelding@tst-tilst.dk